I'm no runner

Vaknade med en sån fruktansvärd huvudvärk idag. Vad kan råda bot på det? Ja, antingen en ipren eller ett träningspass...? ;) 
Jag bestämde mig för att ta en sväng till gymmet. Var där vid halv tio ungefär. Jag sprang fem km på bandet och körde 20 minuter stretching efteråt. Och vips så var huvudvärken borta. Mirakulöst ;)

I torsdags sprang jag 5km på 31.08 (ca. 400 kcal )
Idag (lördag) sprang jag 5km på 29.36, och gick 11minuter efter (ca. 450ckal)
Jag vet inte vad som är bra eller dåligt, konditionsmässigt. Men mitt mål ska bli att försöka springa 1mil i veckan, fördelat på två pass, och få bättre tider för varje gång.
Jäkligt skönt att springa faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0