Varför?

Jag har funderat över varför man tänker så knäppt ibland, när det gäller ens kropp. Jag vill ju självklart lägga på mig muskler, framförallt på överkroppen ( rygg, axlar), men samtidigt så vill jag ligga på en rätt låg fett% för att se fit ut.
Det hänger ju inte riktigt ihop, ellerhur? Det är ju sedan länge kännt att det är svårt att bygga muskler samtidigt som man deffar.
Men eftersom jag inte deffar matmässigt, utan bara tar den där extra promenaden eller kör kardio på gymmet ett par ggr i veckan så kanske inte det gör nåt? Det enda jag oroar mig för då är att kroppen vänjer sig med detta. Vilket kan vara till nackdel sedan när jag väl kör en riktig deff.
Eftersom jag vill bli grövre så måste jag fokusera på styrketräningen nu, och käka mycket protein och bra mat.  Ska föröka hålla mig borta från crossen och bara köra 5-10 minuters uppvärmning på den, samt gå minst 1, max 3 morgonpromenader i veckan. Jag tror att det är bra att gå ibland för att hålla igång ämnesomsättningen. Dessutom mår jag bra av det. Tycker det är skönt att vara ute o promenera :)

Nu ska jag alldeles strax ta en sväng till gymmet, och köra bröst och triceps!
Tack o adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0