The makeup for today

Hej!
Idag tänkte jag berätta om  min makup och hur jag lägger på den.

Jag börjar med att tvätta ansiktet med en vanlig rengöring, sedan tar jag lite ansiktsvatten, och avslutar med en skön fuktkräm. När krämen skunkit in lägger jag på makupen.

1. Först döljer jag alla mindre skönhetsfel med en consealer, Tips; Diors flytande anticerne.
2. Därefter lägger jag på foundation. Idag blev det diorskin nude.
3. Sedan mattar jag ner och jämnar till med ett puder. Snyggast resultat med borste.
4. Nu är det dags för ögonskugga. idag blev det tre stycken. En beige (som highlighter), en brun i globen, och guld på locket.
5. Efter det drar jag på lite svart eyeliner i flytande form.
6. Fixar till den med en svart mjuk kajalpenna för snyggare struktur.
7. Lägger på ett par lager mascara. Just nu kör jag på masterpiece max, från max factor.
8. Sen borstar jag bort eventuellt spill under ögonen.
9. Avslutar med lite rosa rouge, för en frisk och fräsh look.

TIPS!
För att maken ska hålla hela dagen så sprayar jag med en mist från clarins. Den fäster makeup och skyddar från farliga strålar, fråntyp dataskärmar osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0