Regnrusk

Det var bara att slänga på sig regnkläderna imorse när jag skulle gå ut på promenad. Inget mig emot då jag kan tycka att det är lite halv mysigt att gå när det ett gråmulligt och dugg. Den enda nackdelen är väl att man får en blöt illaluktande hund som man måste torka när man kommer in. Men, men, så är det.

Idag blir det vila från träningen och så även imorn och på torsdag. Nästa pass har jag planerat in fredag eftermiddag då jag slutar tidigt.

Lagade chili con carne för första gången i mitt liv igår. En variant med mycket grönsaker.
Ingredienser som jag hade i var
800g 10%-ig köttfärs
1 paprika
1 lök
1 squash
vitlök
salt
sambal oelek
krossade tomater
vita bönor

Till detta hade jag en klick lätt cremefraiche. Tyckte att det smaka heeeelt ok! Blir dagens lunch ;)
Ikväll tänkte jag nog göra ett recept med kassler i ugn... Vi får se ;)

Nu är det dags för en dusch!!!

Bye, bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0