Lång-ledigt...

Halloj!
Jag var ledig både igår och hela den här helgen. Skönt med lite långledigt faktiskt. Trist bara att det ekar i plånboken, annars hade det suttit fint med en shoppingrunda! Konstigt fenomen det där egentligen, så fort man har pengar och ska shoppa så finns det ingenting man vill ha, sen när man är pank och inte kan shoppa då hittar man massa skoj.
Just nu skulle jag vilja ha lite nya vår/sommar kläder och skor. Men det får vänta tyvärr! :P 

Igår räknade jag nationelltprov i mattematik B. Det gick inge vidare tyvärr. Men vi får se vad resultatet säger om några dagar. Man kan ju alltid hoppas :)
På kvällen åkte jag och Dixie hem till min familj  där jag fick avnjuta lite middag - grillad fläskkarré, klyftpotatis och tsatsiki. Mums!

Imorse var Cathrine här. Jag sminkade henne inför bröllopet som hon ska gå på lite senare idag. Vi körde samma make som jag lade på henne för nån vecka sen, och det blev himla bra faktiskt. Jag hoppas att hon också tyckte det.
Annars så har jag bara glidit runt i mysdressen och småpysslat här hemma. Började lite smått med att sy upp ett par gardniner som jag vill ha i vardagsrummet/köket med märkte ganska snart att det var värsta jätteprojektet som kommer ta flera timmar, eftersom det är 4 st längder som ska sys upp samt att jag inte har någon sy-maskin... Men en längd gjorde jag i allafall.. haha!
Jag har inget planerat för kvällen heller, vi får se vad som händer. 

Nu ska jag iallafall roa mig med att kolla lite bloggar å sånt en stund.
Hare fint! Hej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0