Vecka 15

Som ni kanske förstår så kommer min blogg handla lite mer om min graviditet och tankar kring den en tid framöver, från och med nu.


Jag har precis gått in i veckan 15 och mår hur bra som helst. Imorse när jag kände på magen så kände jag ganska tydligt precis under naveln att någoting är på G! :D
I vecka 15 kan man tydligen känna lite fladder och rörelser. Men jag har inte kännt ett enda dugg av de. Så det är bara o vänta! 
_____________________________________________________________________________

Bebisen är denna vecka ungefär 11 cm lång och väger omkring 68-94 gram.
Utvecklingen fortsätter i en rasande fart och bebisen ser mer och mer ut som en färdig människa för varje dag. Då fostrets hud är så tunn kan du se blodkärlen genom den. 
Om jag skulle göra en ultraljudsundersökning vid den här tiden så kanske jag skulle få se min bebis suga på tummen.
Skelettet fortsätter att hårdna genom att binda till sig kalcium. Det är enkelt att förstå varför kalcium är så viktigt i kosten under graviditeten!
Bebisen har en betydande rörlighet och kan böja armarna vid armbågarna och forma handen till en knytnäve.
______________________________________________________________________________


Bild: Google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0